שבת, 20 ינואר 2018, 22:52  הפוך לדף הבית   הוסף למעודפים   שלח לחבר   RSS 

10 מיתוסים באימון

מיתוסים בקיקבוקסינג או בכל אומנות לחימה שמתאמנים מאמינים בהם


מאת: צוות חגורה שחורה
פורסם: 3/2/2010

אומנויות לחימה למיניהן ובכלל בענפי ספורט שונים ישנם מיתוסים לגבי אימוני כוח, משקל, עצימות אימונים ועוד שכדאי להתייחס אליהם. על כך במאמר זה. 

שריפת שומן אידיאלית באימון ארוך ובעצימות נמוכה
הדבר החשוב ביותר באימון קיקבוקסינג ושמירה על משקל הוא לא התמקדות בשריפת שומן  אלא כמה אנרגיה הוצאנו באימון קיקבוקסינג בכלל. ככל שעצימות האימון תהיה גבוהה יתר, לדוגמא בעיטות לשק בקצב גבוה, הוצאת האנרגיה (שריפת קלוריות) תהיה גבוהה יותר.  חשוב לציין שתרגול בעצימות גבוהה לא יכול להיות למשך זמן ארוך במיוחד כאשר אתה מתחיל או חוזר להתאמן לאחר הפסקה ממושכת. בשל כך לא ניתן להחזיק מעמד בקצב גבוהה של התרגיל.
מעשי יותר להתחיל לאט  בעצימות נמוכה את התרגול ולאורך זמן של שבועות וחודשים, ולהעלות את עצימות התרגיל ואורך הזמן, כך שלבסוף יתאפשר לבצע את התרגיל מהר ועצים - וזאת המטרה בכדי להגיע להוצאת אנרגיה מקסימאלית באימון.

אם לא תתאמן הרבה וחזק, אין טעם בכלל להתחיל להתאמן
טעות גדולה מאוד אשר משכנעת  אנשים בכלל לא להתחיל להתאמן. מחקרים ממשיכים למצוא עדויות שכל אימון הוא הרבה יותר טוב מלא להתאמן בכלל. גם אם תתאמן פעם אחת בשבוע בקיקבוקסינג, זה יועיל לך. מחקרים הוכיחו כי אימון של שעה בשבוע מוריד את הסיכון לחלות במחלת לב.

יוגה היא פעילות עדינה ובטוחה
תרגול יוגה מצויין לגוף אבל יש  שיטות יוגה מאוד תובעניות לגוף . יש לבצע תרגול יוגה עם מדריך מוסמך, ובהדרגה.

אם תתאמן מספיק זמן ותעבוד קשה תגיע לתוצאות שתציב לעצמך
סיסמה מצויינת שקל להאמין לה אבל היא שגויה . במציאות הגנים שלנו הם שמשחקים תפקיד חשוב בתגובת הגוף לאימון. אנשים מגיבים לאותה תוכנית אימון באופן שונה לגמרי. פיתוח כוח, מהירות וסבולת שיפור במרכיבים של כוח, מהירות וסבולת יהיה אינו זהה בכל האנשים. לכן, משפט זה שגוי כי לא משנה כמה תתאמן ניתן למצות את מלוא הפוטנציאל שלך אבל לא מעבר לכך. לכן הצב לעצמך מטרות ריאליות.

במסגרת תוכנית אימונים ניתן לרדת במשקל כמה שרוצים
ירידה במשקל במסגרת אימונים מושפעת מהמון גורמים שכוללים גם דיאטה מאוזנת והמטען הגנטי שלך.  כמו בסעיף הקודם, גם במקרה זה יגיב כל אחד  לתוכנית אימונים באופן שונה.

אם רוצים להוריד משקל, לא לעשות אימוני כוח  כי עלולים "להתנפח"
רוב המומחים מאמין כי אימון אירובי (סבולת לב-ריאה), בשילוב תרגלי כוח - שני אלה חיוניים לשמירה על משקל גוף  תקין. אימוני כוח עוזרים בשמירה על מסת שריר ומסייעים בירידה של אחוזי שומן.

אימון במים זה בעיקר למבוגרים ולשיקום פציעות
מחקרים אחרונים הראו כי אימון במים עשויים לשפר את הכושר הגופני ולסייע בירידה במשקל. אפילו אתלטים מקצוענים משלבים אימונים במים  בתוכנית האימונים שלהם.

האפקטיביות בתרגול של טאי צ''י ויוגה ואחרים מוטלת בספק
למעשה מחקרים הוכיחו כי שיטות אלו בדיוק ההיפך שהן מועילות לגוף ללא ספק.  טאי צ'י, לדוגמא, הוכח במחקרים כי עוזר לבעיות גב תחתון ומי שסובל מסמונת של כאבים כרוניים בשרירים וברקמות החיבור (fibromyalgia). שיווי משקל, קואורדינציה, יציבה, כוח  הם חלק מהתוצרים של אימון בשיטות אלו.

בעלי משקל עודף  מפיקים פחות תועלת מאימון בגלל משקלם הרב
מקרים הראו כי בעלי עודף משקל  שמתאמנים קבוע  הם בעלי סיכון נמוך יותר במחלות כרוניות מאשר אנשים בעלי משקל תקין שלא מתאמנים. כל גבר ואישה, לא משנה משקלם, עשויים לשפר את מצב בריאותם על ידי פעילות מתונה אך עקבית.

להתאמן בבית זה בסדר, אבל להתאמן במכון כושר היא הדרך הטובה ביותר
ישנם אנשים, על פי מחקרים, שהרבה יותר קל להם להתאמן בבית עם תוכנית אימונים. למרות שבחדר כושר יש מכשירים, מדריכים  ותנאים אידיאליים להתאמן, הדרך הטובה ביותר להתאמן היא זו שניתן להתמיד בה לא משנה אם זה בבית, בחצר או בחדר הכושר.

 

 

כניסת משתמש
אימייל
סיסמא
שכחת סיסמא?